nuffnang 3

25 October 2010

IBU MENGANDUNG, BUAH MANGGIS DAN KHASIATNYA

Aduhaiii...pagi2 susahnya mau bangun, kepala terasa berat je...macam mana nak pergi keje ni. hmm..tp akhirnya aku sampai office kul 9.30am...belasah je lah...nasib baik masing-masing paham. 

Malam tadi pergi tesco beli barang skit, pusing2 aku nampak buah manggis. terus je beli w'pun buah tu dah kurang segar la. tapi aku perasan dari mula aku mengandung aku suka makan buah manggis ni. mmg suka sgt kalo nampak je aku terus beli. pastu aku belasah sorang2 sampai habis utk sekali mengadap je.


tengok je la isi manggis yg putih gebu tu amatlah menyelerakan tekak aku ni. walaupun sekarang bukan musim buah tp buah-buahan tempatan senang betul kita dpt kat KL ni. Kalo dulu kena tunggu musim buah la kalo nak jumpa buah durian, manggis, langsat, dukung dan buah2 yg bermusim ni. 

Kalo nak tau buah Manggis berkhasiat untuk kesihatan dan kecantikan tau. Info boleh baca DISINI


8 comments:

mamaaerish@eb said...

eb kalo preggy suker mkn buah manggis... mama srh amalkan... nk bagi kulit anak cantek... ;p

Qaseh said...

betul ke? hmm bolehlah amalkan selalu

Kamariah Awang said...

Masa makan tu Qaseh cuba bayangkan cantiknya anak Qaseh macam isinya tau..!

Qaseh said...

ma ni boleh ke mcm tu? mcm dah over sgt je! tp best gak

rATu kEBaYA said...

mmg byk khasiat manggis ni..

Softtouch [Hanim] said...

sy suka sgt buah manggis...sedap..tp mmg khasiat dia byk..

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

oo, ye ke..
nk try gak la.. tp lom preggy la, hihihi..
takpe kn!.. =)

nieda said...

kalau yg segar lagi sedap..gambar manggis tu buat teringin jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...