nuffnang 3

10 February 2011

Gara-gara Batuk kena pakai Inhaler

Sudah hampir 2 minggu kurang sihat. Sbb tu xdpt update blog. Start demam 31/1 hari tu...2 hari jugak la xdpt bangun terbaring je kat umah. yg tension tu boleh pulak demam time aku ambik cuti balik kampung...my hubby pun sekali demam nasib ayuni ok. mmg semua plan cuti seminggu tu  xjadik...nasib2. pas demam selsema pulak dan batuk pulak menjadi2 sampai sekarang belum ok lagi. pergi check up doktor dia kata aku ada asma ke? bila la pulak. coz dia check paru-paru aku mcm ada bunyi skit. Malam2 mmg susah nak tido asyik batuk je... terpaksa la aku pakai inhaler tp kelakar giler...



Badan masih lemah dan rasa tak sihat je...dah 2 mlm aku xdpt tido yg nyenyak...tak tau nape susah betul aku nak tido malam mcm terganggu je. so pagi2, kepala pening dan berat sgt2...sampai aku muntah2 satu hari tu dan selera makan pun xde. dah mcm jadik masa bulan2 pertama mangandung pulak. padahal dah nak6 bulan lebih dah sekarang.

Serius aku semakin lemah dan lemah je sekarang ni...malas nak buat keje,,kalo boleh nak tido dan baring je..hmmm.kalo ikutkan hati dah lama rasa nak bhenti keje tp bila pikir dah berkeluarga dan ada anak cukup bulan maunya xmakan bertahan je lah...

3 comments:

nadia ar-rumaisha said...

same laaa inhaler kite....hihihihi... tp mostly inhaler mmg same....kehkhekhek

Mamarempit said...

dah lama tk menyedut inhaler...tp akak mula2 kena dulu..cam tu la..akak tk de asma...tetibe batuk berpanjangan...smpi 1 tahap...tk leh nak benapas....belakang bahu rasa berattt sangat.....smpi kena tahan kt wad.....jangkitan kuman dkt paru2....itu yg jadik sebab punca kena asma

Redbloodsnow said...

ZIE DULU PUN PAKAI INHALER TAW. SABUTAMOL INHALER. SKRG ZIE DH BEBAS DR INHALER...HEHE :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...