nuffnang 3

20 December 2010

Pelaburan Demi Masa Depan Orang Tersayang

Tengahari nnt nak pergi Maybank nak buat pelaburan dalam Amanah Hartanah Bumiputera (AHB) yang baru dilancar. Sebenarnya my hubby yg minta buat pelaburan sbb dia ckp pelaburan ni bagus utk masa depan. Jadi, saya pun setuju utk buat pelaburan...Demi Masa Depan.

Tapi ASB dgn AHB mana yang lebih menguntungkan. Sebelum ni buat pelaburan dlm ASB je. malah Ayuni pun dah buka akaun ASD (Amanah Saham Didik) sejak umur dia 1 tahun lagi. Tiap2 bulan mmg saving dlm akaun dia je termasuk duit tabung syiling yg papa dia simpan tiap2 hari.

Tengok Iklan AHB dlm tv tu mcm best je...ya la mesti kita bangga kerna duit yg kita laburkan utk pembangunan Negara. kiranya bangunan2 yang akan dibina nnt adlh dr pelaburan kita hmm...jadik bangunan tu pun mcm kita punya gak..hoo hooo, leh bg tau anak2 kita nnt.

Amanah Hartanah ini pun utk orang melayu jadi kita kena ambil peluang. Kalo dibuka utk org bukan bumiputera rasanya dah lama ramai buat pelaburan sbb tu diaorg cepat kaya dr kita. Marilah kita cepat2 buat pelaburan minimum RM500 je...apa tunggu lagi Moh Semua kita Melabur dlm AHB.

"AHB dijangka mampu menawarkan pulangan sekurang-kurangnya enam peratus setahun"
Kamalul Arifin Othman Pengarah Urusan dan Ketua Eksekutif PHB

3 comments:

'NuReeN' said...

bagus2.. nureen pon kenan bila tgk iklan dlm tv tue.. kena cpt2 ni kan.. utk masa dpn..

mummysyafie said...

yang ni macam ASB jugak ke..nak kena cari info gak ni. takmo lepas peluang...

Qaseh said...

mummysyafie: lebih kurang mcm ASB tp lebih baik skit kot sbb duit yg kita labur utk pembangunan negara. so, nmpk hasilnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...