nuffnang 3

08 November 2011

BESAR Punya!!!

Salam 1 Malaysia.


Macam mana cuti raya korban korang best tak? 3 hari cuti tp tak terasa mcm cuti pun sbb cepat je masa berlalu kan. Alhamdullilah Raya Korban aku balik Perak lagiiii hu huuu. Hari Sabtu pagi2 lepas Subuh terus balik Teluk Intan. Nasib xjem kat lebuhraya PLUS cuma banyak kereta je.

Sampai rumah kul 10.00pg, Mak & Abah terkejut kitaorg balik he hee...mmg aku tak tefon @ bg tau pun nak balik...kasi kejutan sikit. Abah aku tgh hiris daging & Mak tgh masak beras pulut nak buat ketupat. Bukan main senyum lagi Mak & Abah tgk anak menantu & cucu dia balik.ho hoooo.

Mak siap habaq lagi...Abah ada kata "kalo depa ingat kat Mak & Abah depa balik la". mmg lekat kat hati ini kata2 tu. Aku tau Mak & Abah mesti terasa sunyi kalo anak menantu & cucu nya tak balik raya bersama. Ternyata bukan aku sorang yg ingat kat Abah & Mak. Abang aku yg no.3 pun balik jugak tp diaorg sampai ptg dah.

Mmg rezeki kitaorg petang tuuu..Abang Long bawa balik IKAN BESAR PUNYA. mmg abang aku yg sorang ini hobi dia memancing dr muda2 sampai dah berumahtangga dan anak dah 3 org masih memacing lagi..merata ceruk sungai dia pergi memancing. Aku ingat lagi ms aku kecil dulu dia bawa balik ikan TOMAN kat tasik mana entah dia mancing. Kadang2 aku kesian dgn Kak Long (SIL) kena tinggal malam2.



Ikan Jelawat - 4 kilo lebih
(my hubby tumpang bergambar dgn ikan)


Mak sampai xtau mcm mana nak bersiang
besaq sangattt kata Mak



Inilah telur ikan
besar dan banyak giler


ikan yg telah di siang dan
diletakan rempah utk di bakar



Abang Long & Kak Long
tgh bakar ikan jelawat



kepala ikan yg telah dibakar
semuanya xsabar nak makan



isi ikan jelawat ini mmg padat
kenyang malam tu dgn hidangan yg
besar punya...

11 comments:

LYAfrina said...

besonyer ikan... mmg best klo bako ni.. husband sy mmg suka sgt mkn telur ikan..

.: iEyLa :. said...

wahhh..besor punye..hikhik

::NureeN:: said...

perggghhh mmg puas atikan.. ikan lak fresh tue.. isi sure manis sgt..

QueeN TerataI said...

salam... besarnya ikan... heheheh queen x mkn ikan... :) thanx follow me.. follow u back!

❤ eyeme ❤ said...

teringat ikan bakar kg.baru..oh sedap -.-'

kakyong said...

ikan jelawat dr sungai mana nih.. besor tuh.. jelawat byk tulang kan??!! tp nampak sedap bebenor tuh bila dibakar..

YNA said...

salam aidiladha kak :)

best jugak cuma x balik kpg je :)

MrS. F!zA said...

mak aih besarnya telur ikan tuuuu..kita suka sgt mkn telur ikan goreng..hihi

hyazz said...

ikan besar gini kalau dibuat 3 rasa pon sodap..hehehe

アヌムちゃん said...

besarnyeee ikan...

Kazman & Sue said...

salam kenal dari kami sekeluarga....
fuh yoo...ikan jelawat... sedapnyaaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...