nuffnang 3

19 February 2010

Cerita 3 hari bercuti dikampung

Cuti Chinese New Year minggu lepas.....aku hanya sempat bercuti 3 hari je..coz my company xde cuti raya cina ni....sedih betul.....aku xplan pun nak cuti..tiba-tiba 5 hari sebelum raya cina tu dia call...kakak tanya xbalik kampung ke? aku pun ckp la xde cuti la...coz company aku Pak Aji...mana ada org cina...yang membuatkan aku bertukar fikiran bila kakak ckp dia cuti seminggu balik kampung.

jadi terpaksa la aku apply cuti tahun yg ada 2 hari je...tapi xpe la...coz semua adik-beradik aku berkumpul masa cuti ni....bukan senang nak berkumpul ramai2....xtakpun tggu raya puasa je..maklumlah kakak aku pun tinggal kat Kedah n abang aku yang no.2 kat Penang. so, aku pun pulang la ke kampung di Kampung Gajah pada hari jumaat yang lepas. sampai kat kampung dah kul 1.00pagi.

13 February 2010

Bangun lambat skit pagi tu, coz letih perjalanan semalam xabis lagi....pukul 11.00 baru mandi he..hee..tiba2 dpt sms dr kawan sekolah dulu jemput dtg kenduri adik dia hari ni...apa lagi rezeki datang bergolek...heeee
aku pun siap2 la coz umah dia xjauh dr umah makayah aku ni. memang sedap makan kat umah dia yg paling aku melantak abis...dia punya kerabu perut dgn tauge.
Sebelah petang rest akt umah je....

14 February 2010

Bangun dah around kul 9.00 pg....makayah dah bukak kedai runcit dia yg sebelah umah je...dalam pukul 11.00 pagi masing2 bersiap untuk g kenduri umah Tok su Bakar jiran kami dulu kat Kampung Sg. Buaya. pas tu mak baru teringat ada kenduri satu lagi kat umah ustaz Ahmad(ustaz yg mengajar aku mengaji dulu, tp dah meninggal) yg kahwin ni pula kawan aku jugak. so, kami dgn 3 buah kereta pun pergi kenduri dan makan dgn kenyangnya.

Petang pula, aku ikut rombongan meminang utk sepupu lelaki aku yg sebaya dgn aku....mcm xcaya kitaorg bawa 9 dulang hantaran je...tp diaorg balas lebih 30 dulang hantaran.....giler arghhhh...maybe diaorg ni anak yg first kot sbb tu excited semcm....






Antara Hantaran yang menarik untuk dikongsi bersama...


15 Februari 2010

Specialnya hari ni, kitaorg buat ikan bakar...heeee. my sister receipe......CENCARU BAKAR SAMBAL.


My hubby hidupkan api dgn cepatnye....



ikan cencaru & pari yg sedang dibakar....

siap di bakar & sedia di makan....mmg menyelerakan dgn dicicah air asam....

Ini sajalah cerita aku n family 3 hari cuti di kampung halaman.......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...