nuffnang 3

10 February 2010

ILMU YANG BERGUNA

Pada 6 dan 7 Februari yang lalu aku telah dihantar oleh sykt untuk menghadiri kursus francais. tp bukan aku sorang tau...ada sorang lagi yg ikut serta. kursus tu diadakan di hotel Regency Kuala Lumpur. Kursus ni dianjurkan oleh Perbadanan Nasional Berhad (PNS) , MFA & Kementerian KPDNKK.

antara yg aku dapat masa kursus tu...yg paling best ada buku direktori francais (kalo nak tau dlm tu ada semua senarai syarikat francais dgn yuran francais n pelaburannya sekali...seperti mcdonalds, KFC, secret receipe dan mcm2 lagi...akta francais 1998 pun ada dlm buku ni.)

byk juga maklumat yg aku dapat fasal francais ni....sbb pelbagai topic penting yg disentuh mcm mcm bagaimana mendapatkan pinjaman daripada SMEbank untuk perniagan francais ni. segmen yg palin aku suka masa segmen share pengalaman drpd Datin Hidayawati iaitu francaisi of the year (2009) oleh Malaysian Franchise Association. mmg menarik smpai aku admire kat dia coz dlm usia (31 thn) yg muda dah berjaya.

2 hari tu mmg aku perolehi ilmu yg berguna....dan pengalaman yg paling best. kalo boleh aku nak join kursus ni lagi. heehee.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...