nuffnang 3

18 January 2016

Ayam Penyet Qaseh



Assalamualaikum
berpantang hari ke 35!


First time try buat ayam penyet sendiri
Tu pun permintaan suami tercinta
Aku pun suka gak makan nasi ayam penyet wlaupun aku dan suami bukanlah orang jawa tetapi kami suka makan ha haa


Selalunya kalo rasa nak makan
Ayam penyet ni g kat wong solo aje
Boleh katakan sebulan skali gak
Makan kat kedai tu sbb dekat dgn rumah


Demi memenuhi permintaan suami 
yg inginkan ayam penyet air tangan isterinya, 

jadi gigihlah mengoogle resepi dan 
g membeli bahan2 yg diperlukan
Pastu bersilatlah di dapur
1jam siap ayam penyet Qaseh




Ayam penyet yg dihidangkan dgn
Nasi putih
Sambal belacan
Kangkung celur
 Tempe 
Tauhu
Sup kosong

Ayam tu direbus dulu
Kemudian diperapkan dan di goreng
Lepas tu penyetkan
Sbb tu la dinamakan ayam penyet





Bukan main berselera lagi makan
Tengok tu sampai licin pinggan
Senang tau jaga suami ni
Pandai jaga perutnya mesti xcari yg lain


Resepi boleh google sendiri ya
Tapi Qaseh xde lah ikut 100 resepi 
Ada yg Qaseh buat ikut citarasa sendiri









3 comments:

umi alya said...

Pernah juga memasak nasi ayam penyek, yang paling menarik, sambal bilis, meletup..

azizah green line said...

ari tu teringin sgt nak makan nasi ayam penyet nasib jumpa kedainya kat sini... dapat la makan

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Rajin Qaseh msk ayam penyet ni....kak atie xpernah buat pon..g mkn kat kedai jer :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...