nuffnang 3

11 January 2016

Bidan Urut Pantang


Assalamualaikum
Berpantang hari ke 29!


Semalam rasa lega badan kena urut. Badan pun rasa ringan aje. 2 minggu badan tak di urut rasa urat2 dah tegang dan badan penuh angin. Aku ni mmg jenis badan yg cepat masuk angin.



Inilah Bidan yg urut aku masa dalam pantang ni. 
Ada yg kenal tak kak Suzi ni.
Dia dah lama dalam bidang ni. 
Nah ni link blog kak suzi
http://suzilawati-rusli.blogspot.my/


Semalam urut kali ke 3 dan yg last untuk aku. Kali pertama masa hari ke 4 aku berpantang, kali ke 2 pulak hari ke 5 berpantang. Ingat nak buat 3hari berturut2 tapi yg ke 3 tu xsempat sbb aku nak balik berpantang kat kampung sekejap. 

Walaupun bersalin cser nak kena urut juga
Kak Suzi pun boleh urut cuma bahagian perut mmg dia tak urut dan sentuh langsung. Maklumlah bg yg bersalin cser nak gerak mmg susah pd awal2 pantang
Jadi kak suzi suruh mengiring aje utk dia urut. 

Tapi sebelum urut kak suzi panaskan belakang badan, kaki & tangan serta kat hempedu aku dengan tungku special dia. 
Serius mmg sedap kena tungku tu. Lebih kurang 45minit juga lah proses bertungku dan berurut. Last sekali Kak suzi letakkan tempel kat dahi


Pantang kali ni baru pakai tempel ni
Anak pertama & kedua dulu xde pun

Kak suzi ni urut mmg best
Mmg berasa dia urut
Bila kak suzi urut aje belakang mmg berdesup2 angin keluar kot mulut.
Mmg rasa lega betul bila angin keluar
Badan pun rasa ringan aje
Lagi satu kak suzi ni peramah orangnya
Sambil urut sambil sembang mcm2 dgn dia.

Selain pakej urut dan tungku, 
kak suzi juga ada buat pakej utk masakan pantang sekali. 





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...