nuffnang 3

20 July 2010

Sakit Tekak mmg memeritkan ttp Sakit Hati amat menyeksakan!

sudah 2 hari tekak aku betul2 sakit...xselesa aku dibuatnya. asyik nak batuk je...hmm aku betul2 xsuka sakit tekak ni. Macam mana nak atasi atau nak kurangkan sakit tekak ni. aku xberapa sukamkn ubat klinik kalo boleh aku nak cara lain yg lebih berkesan.

Malam2 pun teruk.bila baring je batuk tak henti2. mmg xdpt nak tido. kalo ada sapa ada petua utk hilangkan sakit tekak bolehlah kongsi dengan saya. tak dpt buat keje la bila asyik batuk2 je. hari ni pun sy ambik half day.

Aku mmg sakit hati yg amat sgt bila diri ni dituduh xmjlnkan tanggungjawab yg diberikan. sehabis mungkin aku berusaha berikan yg terbaik dlm semua kerja yg aku lakukan. ya mmg salah aku disebabkan terlupa suatu perkara shj aku dituduh sedemikian rupa mmg xadil bagi aku. aku insan biasa yg mudah terlupa dan bukan aku sengajakan.

semalaman aku xdpt tido memikirkan perasaan sakit hati aku ni. kenapa dia suka buat tuduhan tanpa usul periksa, tanpa rasa timbangrasa dan tidak fikirkan perasaan orang. Aku mmg xsuka perasaan mcm ni, haruskan aku mengalah dan melangkah tanpa menoreh lagi.

besar sgt ke ksalahan aku ni, sedangkan kerja yg aku lakukan sehingga hari ini xpernah pun dihargai. Ya Allah, Sesungguhnya aku pohon padaMu berikanlah kekuatan kpd hambaMu yg lemah ni.

"Sakit tekak boleh diubati ttp Sakit hati sukar dicari penawarnya"

4 comments:

soffya cik bulan said...

sakit ht kite je yg thu..
kalo luah pn org bkn blh ringankan, btl tk...
he

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Utk sakit tekak: salah satu petua mujarab ialah cuba minum air selasih & buah kembang mangkuk yg diembunkan ... insya Allah, biasanya dua hari OK.
Utk sakit hati: Jangan dilayan ... bawa berastaghfar & zikrullah banyak2.

mummysyafie said...

saya, kalau sakit tekak ni mmg hazab sangat. pernah one time tu tak bleh nak tido.

apa yang saya amalkan..minum air kosong yang panas..tetapi still boleh dihirup. delam macam air tu sebijik²..hihihi..pelik kan ayat saya ni..tapi macam tu la yang saya buat.

Qaseh said...

terima kasih DrF, insyallah qaseh akan cuba tp mana nak cari selasih dgn kembang semagkuk tu yek...

mummyS : qaseh paham apa yg cuba disampaikan...mmg skrg pun qaseh minum air suamje byk air sejuk dah mcm dlm pantang pulak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...