nuffnang 3

28 July 2010

Siapa kata MADU itu Racun, bukan Manis ke!

Apsal tajuk madu & racun ni, hmmm...sabarlah nak citer la ni. tak sabar nampak...terasa ke? soal MADU MADU ini mesti ramai wanita yg sensitif kan. Dari mana nak mula citer ye...hmm korang ingat lagi tak n3 Qaseh yg bertajuk Dalam Kenangan. Kisah ttg Kak Fad...Hari minggu yg lepas sy tlh menghadiri majlis nikah Kak Fad n Pasangannya. menjadi isteri no. 2 dlm erti kata lain berMADU.


Cantik Kak Fad mcm anak dara w'pun umur dah mencecah 41 thn.

Mmg xmudah utk Kak Fad buat keputusan utk berkahwin semula tambahan lagi menjd isteri kedua. tp kalo dah takdir xdptlah kita melawannya. Pernah suatu hari sy menyelami perasaan Kak Fad dan dia bercerita dgn sy dia bukannya saja2 nak kahwin lagi ttp dia pikirkan masa depan anak2 sbb dia rasa dia xmampu utk didik mereka seorg diri. Sungguh besar pengorbanan Kak Fad n alhamdulilah dgn niat murni kak Fad tu akhirnya mendpt restu isteri pertama n keluarga suaminya itu.

Kak Fad menunggu hampir 5 bulan utk mendpt keputusan mahkamah syariah w'pun mendpt persetujuan semua pihak. tetapi dia tetap tabah menghadapinya. Hampir 5 bulan juga dia tlh menghijrahkan diri serta anak2 ke Kampung bakal suaminya dan berdekatan dgn isteri pertama. Alhamdullilah dia n anak2nya dpt menyesuaikan diri dan xpernah bergaduh dgn bakal MADunya itu.

 Jadi Siapa Kata MADU itu RACUN!

Sy pun mengharapkan agar kak fad hidup aman damai dgn rumahtangga yg dibina sekarang.

7 comments:

ann @ hatiberbunga said...

susah nk jumpa masjid yg dibina atas dasar @ sebab yg suci spt ini..

semoga kak fad & keluarga barunya hidup bahagia & aman damai smpai akhirnya.. amin..

sI tEDI said...

baiknya hati kak fad. Allah bayar dengan kebahagian :))

isyahizzati said...

btol ar..madu itu manis..madu lebah ar..
tapi bab bermadu nih..hurm,speechless..
moge niat murni kak fad diperkenankan Allah utk beroleh kebahagiaan..

Fieza79 said...

bagus la kalau mcm tu...sejok je umahtangga walaupon bermadu...

Adlina Husaini said...

awak, kita kagum ngan isteri 1st sebab merelakan dan berbagi suami ^_^

idawan said...

kagum dgn isteri pertama yang merelakan suaminya berkahwin lagi. bukan senang bila kita berkongsi kasih.

IntanBerlian said...

mendoakan yang terbaik =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...