nuffnang 3

20 February 2012

Menggigil




ASSALAMULAIKUM....





Inilah kali pertama
aku potong kain sendiri untuk buat baju

fuhhh....menggigil 
tangan pegang gunting nak potong kain


Siap baca BISMILLAH dulu nak potong
takut beb takut tersalah potong
Tapi Alhamdulillah aku berjaya juga akhirnya





itu citer nak potong kain je
 belum citer nak menjahit guna mesin jahit pulak
mmg sejuk dah kaki tangan ini
ye la aku pernah guna mesin jahit mak aku
jenama singer old version yg guna kaki
untuk jalankan mesin jahit tuuu

Kat kelas diaorang guna mesin jahit
industri yg besar & gunakan elektrik lagi tau 
mmg gugup la nak guna
baru pijak pedal mesin jahit tu
bunyi pelik keluar terperanjat sgt2...
sampai cikgu tanya bunyi apa tu?
kui kuiii...
tup-tup jarum mesin tu patah hu huu
sbb aku tersalah pasang benang kot.

Petang ini ada kelas lagi
harap-harap jarum mesin tu tak patah lagi
dahlah aku agak ketinggalan berbanding dengan orang lain
tak pe aku akan berusaha untuk buat yang terbaik
walaupun aku demam sikit hari ini
tapi aku tetap excited nak pergi kelas
Semangat harus ada kan kan kan



3 comments:

azieazah said...

Dulu, 6 bulan Kak Azie belajar kat kelas menjahit. Dapat juga 5,6 pasang baju jahit sendiri yang boleh dipakai.

Seronok, dan berfaedah.

Semoga terus tabah dan bersemangat. Nanti tunjuk hasil nya yaaaa...!

All the best!

SURIA AMANDA said...

tgok mcm senang...rasanya mcm nak pi kelas menjahit jugak la..senang x?baper lama amik masa nak pandai menjahit?

saya tak tipu.... said...

menci jahit2 nih!seluar koyak pon cik abg yg jahit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...