nuffnang 3

12 July 2012

Berwajah baru


ASSALAMUALAIKUM..

Salam penghulu segala hari.....





Macam biasa hari ini lepak di rumah sahaja bersama mylittle hero kesayangan aku ini. Dia tengah sedap tidur jadi sempat lah Mama dia update blog sekejap. Hari ini goyang-goyang kaki je rehat-rehatkan badan dan minda sebab semalam dah seharian bertungkus-lumus mengemas rumah.

Semalam angin rajin datang membuak-buak sehingga satu rumah kemas & bersih. Bangun pagi-pagi kemas tempat tidur, kemas barang-barang mainan yang bersepah-sepah, vakum, mop lantai, kemas ruang tamu, dapur dan bilik stor.

fuhhh...mmg bermandi peluh jugak semalam. rasa-rasanya 1kg lemak sudah terbakar hu huu. nasib baik Ashraaf tak meragam sangat semalam cuma suka ikut buntut aku je lah. Jadi dengan mood angin kerajinan aku semalam sempatlah aku merubah wajah baru ruang tamu rumah aku.




Gambar ruang tamu asal
sebelum berubah wajah


Masa ini baru habis vakum je.
Pas vakum2 entah macam mana dpt idea untuk ubah kedudukan sofa. 
memang dah lama jugak sofa tu di situ
tak silap dekat 2tahun jugak la.
lagipun minggu depan dah start puasa
jadi biarlah aku ubahsuai sekarang untuk wajah baru raya nanti
(awal gilerr kan, biarlah yang penting aku happy).




Gambar
Selepas berwajah baru


^


^


^




Ta daaa...yeahhh...berjaya!
ternyata aku berpuashati dengan usaha aku semalam.
Sofa L-shape dan jadik Loongg shape
nampak lebih kemas, teratur dan lebih luas.
langsir tu dekat raya baru tukar
kalo ada bajet lebih nak beli sarung cushion
sekali dengan cabinet tv baru
Mood Raya Sudah Datang



 



Jual Murah-Murah


Cooler Bag for let go

harga klik di SINI



9 comments:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

wah rajinnya...bagusla buat skrg, nanti dah masuk puasa baru nak buat..fennnaaatt !

Kakzakie Purvit said...

Nampak lebih kemas, senanglah anak-anak nak landing. Kakak bab alih-alih nie kena tunggu abang buatlah..

matahati-aishahazhar said...

saya pun suka ubah2 kedudukan sofa... sampai en. suami tegur.. barang rumah ni rosak bukan sebab di gunakan.. tapi sebab asyiklah diubah sampai 360 darjah.. hehehe..

miloaiskurangmanis said...

rajin uols...
ilsl bab2 nak ubah dan alih perabot
sokmo my hb buat.... ;P

inazamri said...

akak pun suka ubah2 kedudukan sofa...biar rasa tak boring dan bg suasana nmpak baru ..mood pun ceria

Unknown said...

rajin sungguh kemas.langsir perabut xnk tukar ke..pose & raye dh dkt nih :)

Unknown said...

wah.. dah siap kemas rumah.. cute mum baru settle kemas almari nak masuk baju baby.. ruang tamu semua kena pass kat hubby.. tak larat dah,,

Noli said...

semangat nk raya nih..yeyy

Zie Madini said...

rajin gilerrrr! hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...