nuffnang 3

13 September 2012

Simpan Duit Raya



ASSALAMUALAIKUM...
27 Syawal 1433 Hijrah




Duit Raya Ashraaf & Ayuni sudah selamat disimpan 
dalam akaun Amanah Saham Didik (ASD)
akaun ASD Ashraaf aku buka sejak umur dia 6bulan lagi. 
Nak tau apa tu ASD dan kelebihan sila tengok SINI.



Alhamdulillah rezeki Ashraaf dan Ayuni
banyak jugak duit raya yang diaorg dapat tahun ini
hampir RM100 lebih sorang 
Jadi wajiblah dimasukkan cepat di dalam bank
sebelum terjadinya kejadian dimana mak bapaknya pinjam duit raya anak2 dulu utk bayar bil2 bulan ini almaklum lepas raya duit tak cukup hu huuu


Sekali dengan duit tabung diaorg aku masukkan dlm ASD
letih menjinjing beg berisi duit syiling yg banyak
rasa mcm nak tercabut tangan
 tapi akhirnya rasa lega kerana duit2 anak2 selamat dlm bank


Tahun lepas ASD bg dividen sebanyak RM6.60/sen
harap2 tahun ini naik la sikit hu huu


Aku masih memikirkan utk buka akuan SSPN anak2
yelah untuk masa depan pelajaran diaorg 
tapi aku rasa buat masa ini biarlah akaun ASD dulu
InsyaAllah kalau ada rezeki lebih nanti
bolehlah buka akaun SSPN

 
 





5 comments:

Chik Att said...

CA pun tak sempat pi simpan lg duit budak2 ni....

Kakzakie said...

Itulah yg terbaik Su. Kalau simpan di rumah lain pulak jadinya.

Kesuma Angsana said...

menabung untuk anak2 mmg bagus

azieazah said...

Tak kisahlah simpan dalam bank mana pun. Asal sahaja ada saving dari awal. Sebab nanti nak masuk U, banyak belanja tauuuu...

Zie Madini said...

bagus tu dear. zie nnti pun nak buka akaun gitu-gitu buat mikail :) leh nnti duit yg org bagi kat Mikail weols simpan dlm akaun dia sendiri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...