nuffnang 3

07 December 2015

berlaukan belut, puyu dan sepat


Assalamualaikum.....

Maaf dah berapa hari tak update...
Hujung minggu balik Kampung, ada undangan kenduri sedara terdekat.
Sempatlah mkn nasi minyak sebelum beranak.

Kenduri sedara tu dekat dengan bendang. Apa lagi sempatlah en hubby memancing ikan puyu kat tali air




Sanggup berpanas dan berpeluh sbb geram tgk ikan puyu yg memakan umpan walaupun puyunya xberapa besar.
Tapi hasilnya banyak juga
Tadaaa


Balik rumah Mak pulak
Tengok anak2 saudara ku
Bawa pulang hasil pancingan depa

*
*
*

Anak abang long yg sorang ni 
Mmg kaki pancing



Belut 4ekor daaa
2ekor besaqq 
Xberani nak pegang


Pastu Abang no. 3 pulak
Tahan bubu kat parit besar depan umah





Penuh dengan ikan sepat kedah
Atau ada yg panggil sepet ronggeng

Mmg rezeki mak yong sungguh
Malam tu makan lauk2 kampung
*
*
*

Belut Paprik


Belut goreng kunyit


Ikan puyu dan sepet goreng ranggup


Tambahan sambal belacan dan ulam2
Mmg kekenyangan mak yong makan malam tu
Rasa nikmat sangat sbb bukan senang nak dapat makan ikan2 darat ni.


Mak cakap bagus mak yong makan belut nnt baby xde kena kuning. Ohh ye ke? Mmg risau baby kena kuning sbb Qaseh dan hubby darah O. Menunggu masa aje nak bersalin ni.












2 comments:

idzwa kamaruddin said...

buat pekasam sepat sedapkan

Qaseh Suhaida said...

Ikan2 darat mmg sedap buat pekasam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...