nuffnang 3

03 June 2010

Lala, Remis & Kupang adalah Seafood

Siapa suka Seafood...angkat tangan?
kalo suka, sy nak bertanya
adakah anda kenal dgn Lala?
satu spesis siput di laut mcm kerang.
Sebenarnya remis n lala adalah sama.
Lain negeri lain la namanye kan...
Pada yg xtau Lala tu mcm mana,
Mari kita tgk bersama2.

tadaaa....Ini lah LALA@Remis.

Lala ini hidup di tepi pantai je...
so, senang nak cari dia...
Tiru mcm Ayuni & Papa

Cara pertama, korek2 pasir di tepi pantai..
kalo jumpa lala...ambik masuk plastik.
Hee hee hee

Kedua, pas korek2 kita boleh buat mcm ni
Ooppp...salah la, jgn tiru aksi ini.

Ini yg betul punya...maaf ye...
Cara kedua pulak,
korek pasir hingga jadi lubang yg besar
kemudian biarkan air laut masuk dlm lubang tu
Lala akan cepat keluar dr dlm pasir
cepat2 ambik masuk plastik.

Okey...Selamat Mencuba!

Ini pulak Kupang...Spesis Kerang juga
kalo di Australia, Kupang dikenali dgn kerang hijau
mungkin warnanya yg kehijau-hijauan.

Ini adalah makanan laut yg paling aku suka selepas KETAM
saiznye lagi besar berbanding Lala & Kerang.
Isi dia pun lagi sedap...

Hmmmm...apa nak buat dgn LALA & Kupang ini
Slps penat pk nak masak apa?
Akhirnya ini lah jadinya...
Lala Tumis Serai
Kupang Bakar Panas!!!

Hmmm...kenyang betul makan seafood hari tu...
kalo kat KL ni mana nak dpt makanan ni..
mmg kena selalu la balik Kg mcm ni..


Note : Kupang aku beli di pasar, masa on the way balik dr pandai..

9 comments:

atoyis said...

sedap2..remis kalau kena rebus isi dia manis2

Redbloodsnow said...

wahhh sonok ah men pasirr...weeee ^_^

♥MAMA♥ said...

hi salam ziarah ;-)

ravishingpeacock said...

whoa xpnah try kupang bakar lg

qaseh said...

kalo xpernah try...cepat2 try...best tau...rugi kalo xcuba

Rashidah Ibrahim said...

Terima kasih Qaseh tinggalkan jejak kat blog akak, selamat berkenalan. memang seronok anak-anak dapat main pasir.

isyahizzati said...

wohoo..terase lazatnyer..hikhik

iqbalsyarie said...

waaahhh~best!best!

Umi Nuha said...

bedstnya...lepas cari2 lala, leh mandi laut :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...