nuffnang 3

14 January 2013

Aiskrim home made



ASSALAMUALAIKUM....



Pagi-pagi dah update pasal Aiskrim hu huu 
jangan marah ye tapi bukan Aiskrim cornetto atau magnum ke. 
hanya Aiskrim buatan je maklumlah Anak dara Qaseh 
mmg suka sangat makan Aiskrim 
satu hari tak sah kalau tak makan Aiskrim. 


Jadi, suatu hari tu jalan-jalan kat Festival City Mall Setapak
pastu kaki ini melangkahlah masuk ke satu kedai hiasan
Kaison kalau tak silap, macam2 barang ada
xde niat nak beli pun just nak tgk2 barang2 yg ada
pastu Ayuni nampak satu kotak utk buat Aiskrim
Dia pujuk Papa dia suruh beli 
nasib baik murah je RM6.90 je.
Balik rumah terus buat Aiskrim



sebenarnya ada 7bekas semuanya
kiranya bekalan untuk seminggu
satu lagi Ayuni tengah makan


Memang jimatlah bajet tiap2 hari beli Aiskrim
mmg senang dan mudah je nak buat 
buat je lah air apa pun yang kita suka 
pastu masukkan dlm bekas Aiskrim tu
letakkan kembali ditapaknya supaya kukuh
dah boleh masukkan dlm peti sejuk bahagian beku
nak keluarkan Aiskrim pun senang
cuma alirkan air pada bekas Aiskrim tu
pastu kita tarik pelahan-lahan bekas Aiskrim tu
Dah boleh makan macam Ayuni  
 
 
Aiskrim Susu Coklat Dutch Lady hu huu
hmmm...Sedap tak terkata
jilat sampai pejam2 mata.


Amboi2 sukalah dpt makan Aiskrim
Mama dia pun tumpang sekaki hu huu



 
 

9 comments:

Kakzakie said...

A'ah cantiklah. Kakak belum pernah jumpa. Kalau jumpa nak juga kakak beli.

Ratu Hatiku said...

Sedapnya.. ank saya pun suka aiskrim.. Boleh la ke sana cari bekas aiskrim nie :D
Tq sharing ya

RedRose said...

dulu2 suka buat aiskrim lagu ni. but now...letak dlm cwn aje pun dh ok. huhuhu

cik dah faridah said...

senang la kan ada mende tu...nak cari ar nnt...anak2 suka sgt beli eskrem...ni kalu buat sahih 2 3 kali buka peti ais kut..

kelipkelipchumel said...

nyumssss..bestnya aiskrim tu

Nafira usof said...

eh eh.. bagusnye.. boleh lah carik jugak nanti.. hehehe

LiLy @ MaMaQiStInA said...

pernah cari benda ni tapi tak jumpa..senangkan kalau guna benda ni...nampak sedap jer aiskrim tu..^^

Misz Mieza said...

Dapnyer ayuni makan eskrem! =)

1st time singgah sini.. Salam kenal.. =)

kasihredha said...

syoknya ice cream buatan sendiri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...