nuffnang 3

21 January 2013

Cara terbaru potong rambut Si Hero Kecil



ASSALAMULAIKUM...




U all mesti tau kan mmg susah nak potong rambut Si Hero Kecil
terutamanya yang berumur 1-3tahun kan 
sebab diaorang sememangnya aktif. 

Macam Si Hero Kecil Qaseh seorang ini
amatlah susah nak gunting rambut dia.
Macam-macam cara dah myhubby buat
tapi tak berjaya jugak

Tapi cara terbaru yang digunakan agak berkesan
nak tau apa cara yang myhubby gunakan


^


^


^


^


^

 

 Ashraaf di bedung terlebih dahulu
Jadi kedua2 tangan dia xdpt bergerak
tapi kepala still gak gerak2



 Pastu dudukkan dalam posisi yang dia selesa
dan kita juga selesa utk mengunting


seterusnya rambut perlu dibasahkan sikit 
bagi memudahkan proses mengunting dijalankan



 Masa mengunting silalah buka cerita yang anak-anak kita suka
supaya dapat alihkan tumpuan mereka kepada cerita tersebut
ianya sangat berkesan tau
 

 Keadaan sangat terkawal sbb Ashraaf dapat tgk Upin Ipin
Papa pun dapat mengunting dengan tenang


 Hampir setengah jam sudah Papa mengunting
Ashraaf masih duduk diam & mata tgk cartoon


 Ashraaf sedikit kegelian bila 
Papa gunting rambut dekat dengan telinga dia


 Muka sedikit masam sbb dah agak lama kaku
hu huu...lepas tu dah mula buat perangai 
Ashraaf dah xmau duduk 
jadi terpaksalah Mama tolong pegang Ashraaf 
sampai Papa sudah mengunting sikit lagi
Hasilnya rambut baru akan Qaseh kongsikan nanti ye..


















Jika ada yang berminat untuk sertai 
Skin care & Makeup Class
boleh sms/call Qaseh 0173008665







2 comments:

Kakzakie said...

Dah nama pun budak mana boleh tahan lama nak suruh duduk diam. Kalau tengok upin-ipin tu oklah juga tapi masa iklan mestilah dah resah...

Ratu Hatiku said...

hehehe..cute jerk dok diam mcm tu.. Saya slalu bwk g kedai jerk..dulu mula2 mmg mengs tp skrg bila puji2 hensem dia diam lah..hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...