nuffnang 3

04 January 2012

Alkisah Ayuni di Tadika

ASSALAMULAIKUM...



********************ALKISAH HARI PERTAMA AYUNI DI TADIKA******************


Alhamdulillah urusan persekolahan Ayuni di Tadika Islam selesai. Ayuni dah start kelas sepenuhnya Pagi ini. Hari ini Mama seorang yang hantar Ayuni sebab kelas Ayuni start pukul 10.30pagi - 2.30ptg.



mula-mula semua kena berbaris ikut kelas masing-masing
masih pakai baju biasa sebab uniform belum dapat lagi
Ayuni ikut je apa yang cikgu dia cakap



Ayuni duduk depan sekali hu huuu (bagus anak mama)
khusyuk dengar cikgu cakap
(alhamdullilah tak nanges walaupun ada 2 orang budak yang nanges dlm kelas tu)



Mama jenguk dari luar tingkap dan cakap Mama nak balik
Ayuni senyum je dan babai-babai kat Mama
(tapi tak balik pun saje je nak tengok Ayuni ok ke tak.
Aku tunggu sampai kul 12 tengok Ayuni still behave
so Aku pun berangkat balik rumah dulu)



******************************ALKISAH SEMALAM (RABU)************************


 
Pagi-pagi orang yang paling sibuk bukan Mama tapi Papa(my hubby). Papalah yang kejutkan Ayuni, mandikan Ayuni, pakaian baju Ayuni, sikat rambut Ayuni, pakaikan bedak Ayuni, pakaikan tudung Ayuni, pakaian stokin Ayuni dan pakaian kasut Ayuni. boleh katakan A-Z Papa siapkan Ayuni. Mama tolong gosokan baju Ayuni dan tolong bg arahan kat Papa itu ini itu ini sbb mylittle hero asyik merengek je...hu huuuu. nampak sgt Papa excited lebih daripada Mama. Papa & Mama sekali hantar Ayuni ke Tadika tapi Papa singgah jap je pastu terus pergi keje. Mama yang tunggu dgn Ayuni dengar taklimat daripada Ketua Guru aka Pengetua.

 
Depan Kelas Ayuni
Kelas Saidina Othman
(ada gambar Upin &Ipin jgn jeles)


Posing sekejap je kat meja belajar kelas Ayuni slps selesai taklimat
(kata orang ambil feel nak sekolah)



Ayuni dengan Damia (budak sama babysitter)
Damia 6 tahun kelas lain
Kecik je Ayuni beza sangat dengan Damia




************************************TAMAT**************************


 

8 comments:

miloais milo said...

comel lah...
iols suker plak tengok tudung tu...
ada ropol2 gitu
cute sangat2~

Kakzakie said...

Ayuni sayang... belajar sungguh-sungguh ye...

Dalam minggu ini puas kakak melihat gelagat anak-anak pergi sekolah dari orientasi sampai semalam. suka:)

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Bagus sungguh cucuk Atuk ni . Salam LF kepadanya

Papa Mifz said...

bilo ckp nak balik Ayuni babai...good girl..:)

Neklong said...

Salam.. Nice n3.

Neklong folo blog awk ye..

Farah Shamsudin said...

dulukan.. saya pun tadika islam tau..
suka tgk ayuni pakai tudung tu.. cute sgt..

Kamalia said...

cutenye ayuni..jeles aunty ayuni duduk dlm kelas upin ipin..

Sarah Syazwani said...

good girl la ayunii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...