nuffnang 3

26 January 2012

Logo HALAL yang diiktiraf




ASSALAMUALAIKUM...



Jumaat Mubaraka...
Penghulu segala hari yang penuh barakah


Perhatian!!!
kepada umat Islam
diminta berwaspada dengan tanda logo HALAL
yang telah diharamkan di Malaysia


^

^

^


LOGO-LOGO HALAL SWASTA YANG DIHARAMKAN

IFANCA INTERNATIONAL


HALAL FOOD COUNCIL S.E.A


1. BAHTERA LAGENDA SDN BHD
2. ISLAMIC FOOD AND RESEARCH COUNCIL (IFRC)


(Sumber : DunyaHalal.com)


^

^

^



Laporan 999 di TV3
mengenai logo Halal
Khamis (19/01/2012)



Lepas ini memang kena alert
tentang tanda logo HALAL yang dipamerkan
kat mana-mana kedai/restoran
pastikan tanda logo halal yang diiktiraf
seperti di bawah ini

^

^

^





Dah siap ambil gambar simpan dalam handset
senang nak tengok nanti
tak nak tertipu lagi dengan logo-logo yg salah



Makanan yang HALAL ini penting sangat
kerana ia akan menjadi darah daging kita
Jadi mencari yang HALAL adalah wajib
bagi kita sebagai umat Islam






10 comments:

Redbloodsnow said...

ya ALLAHHHH...skrg dh semakin susah nk dptkan halal food kan. yg tertera halal bertentu lg halal...hemprhh

Salina@IbuAqil said...

TQ dear.. Baru tau pasal logo yg berjenis2 nih..

Kakzakie said...

Kena berhati-hati dalam membeli terutama barangan import utk membuat kuih-muih sangat membimbangkan...

ayu said...

betul tu..kena berhati2 sekarang ni kan

IntaNBerliaN said...

dah rasa mcm duk oversea plak skrg ni.. byk sgt yg dah tak halal.. thanks kongsi pasal logo ni :-)

diana said...

selalunya logo halal yang diharamkan tu ada kat pasarmini2 cina yang ada kat sekitar kawasan perumahan..kalau kat pasaraya besor pun selalunya ada kat produk2 gula2 atau jajan2 nih..

the::bored::sha said...

tq for sharing..byknya logo yg haram yeah

mama aini said...

salam dari mama..thanks share info ni..thanks ..:)

anisalya said...

banyak sangat tanda halal kan? ada sampai tak seragam langsung. pening nak pilih. tapi bila dah dikeluarkan macam ni senang pada kita pengguna.

So Shy Lady said...

thanks 4 sharing...moga kita djauhkn dr tmkn mknn yg tdk halal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...