nuffnang 3

14 August 2011

TERBAIK : Final World Championship antara Dato' Lee Chong Wei vs Lin Dan


Perlawanan yang paling sengit dan penuh dramatik, setiap saat mendebarkan begitulah yg aku rasakn masa menonton secara live final Yonex BWF  World Championships 2011 di ASTRO mlm td. Bukan aku terlebih excited tp aku percaya semua rakyat Malaysia yg menonton perlawanan akhir tu pun rasai perkara yg sama.

Walaupun Dato Lee Chong Wei kalah pada musuh tradisi Lin Dan dgn keputusan Set 1: 22-20 (Lee Chong Wei menang), Set 2 : 14 : 21 (Lin Dan menang) dan Set penentuan : 21-23 Lin Dan menjuarai perlawanan dlm masa 1jam 22 minit ni.

Aku sedikit pun xrasa kecewa dgn kekalahan Lee Chong Wei kerana semangat lawan yg beliau tunjukkan amatlah TERBAIK dengan seluruh kudrat yg ada beliau seakan-akan berlawan bermati-matian utk mengalah Lin Dan. Sungguh aku terharu dgn kesungguhan beliau. Syabas kpd Dato Lee Chong Wei kerna persembahan yg cukup2 The BEST among The BEST.









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...