nuffnang 3

11 December 2011

Pulut Durian

ASSALAMULAIKUM...



Berhujung minggu di kampung halamanku
(Teluk Intan)
Dengan hati yg gumbira
kerana misi aku untuk makan
"RAJA SEGALA BUAH"
tercapai akhirnya

^

^

^



Susah payah en. hubby membuka durian
sampai terluka tangan hu huu
gara-gara memenuhi kehendak si isteri yg nak makan durian
(dah mcm org mengidam pulak)

^

^

^



Pulut Durian fuhhh terbaik
Terima Kasih Mak sanggup buatkan pulut kukus utk anakmu ini
Inilah cara orang utara makan
Pulut + Durian + Santan yg diletakkan garam sedikit
mmg rasanya enak tak terkata


mmg satu hari asyik belasah durian je
pagi petang sampai ke malam
durian...durian...durian
sendawa mmg keluar bau durian je
hu huuuu


Kat Kampung sekarang ini
mmg tengah banyak gila buah durian & buah rambutan
manggis & langsat ada jugak la...
rasanye baru je kan musim buah
kalo tak silap sebelum bulan puasa


walaupun abah aku takde kebun durian
tapi aku pernah jugak merasa menunggu durian jatuh &
kutip durian yg baru gugur
sebab abah aku pernah pajak satu kebun durian
untuk anak-anak dia yg suka sangat makan durian
mmg pengalaman yg tak akan aku lupa


Aku mmg suka makan durian tp yg peliknya
aku tak suka makan makanan yg berasaskan durian
macam aiskrim durian, kek durian dan sewaktu dgnnya
tempoyak lagi la xsuka
(xboleh masuk langsung dgn selera tekak aku ni)
kiranya aku ok la lagi drpd org yg xmkn durian langsung
yg teruk lagi ada org yg bau durian pun xboleh
lain orang lain la ragamnya kannn
terpulanglah pada diri masing-masing
tepuk dada tanyalah selera


sekian, wassalam


3 comments:

luahfikiran said...

SALAM,
ORANG TEMAN RUPANYA .. LF LAMA DI BAGAN DATOH DAN TELUK INTAN. TENTANG DURIAN NI, LF GEMOR SANGAT. TAPI SERUPALAH KITA .... ANAK2 TAK BERAPA SUKA ... ADA SORANG TU TAK MINAT LANGSUNG.

p/s. LF dan isteri menjemput ... Sudi2lah ke Perjumpaan Blogger pd 18 dis ini. Bawa suami dan anak2.

miloais said...

pulut durian memang best hoccay!
sedapnya.....

MamaEma said...

durian memang best..boleh habiskan 4 biji lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...